zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-09-17     07:05

1 - Datum: 2019-04-06 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu
2 - Datum: 2019-04-06 12:28 - Afzender: J Kippers
Ik mis deze website nu al!
3 - Datum: 2019-04-06 12:31 - Afzender: J Kippers
Ik heb ook geen zin meer om strips te maken. Voor wie?
4 - Datum: 2019-04-06 18:34 - Afzender: Martha
Gewoon blijven tekenen hoor! Je maakt leuke dingen, je tekent goed en het zou zonde zijn als je stopte. Wie weet komt er wel eens een andere site of mogelijkheid. Natuurlijk is het leuker om je werk te publiceren, maar blijf doorgaan met strips maken en jezelf ontwikkelen. Blijf positief over je kunnen!
Ik vind het ook heel jammer dat StripSter stopt. Ik heb zo'n rijtje websites die ik bezoek en uit automatisme zit StripSter er nog steeds tussen. Mooi dat 'ie nog even 'open' is.
5 - Datum: 2019-04-06 18:56 - Afzender: michel2019
Ik heb dat ook wel een beetje, J. Kippers. Geen facebook en maandag had ik een instagram-account aangemaakt maar daar heb je niets aan zonder smartphone. Ik heb wel een blog maar daar kijken niet zoveel mensen naar. Ik mis de tijd van de tientallen amateur-blaadjes...
6 - Datum: 2019-04-06 19:23 - Afzender: michel2019
Ik wou zeggen : niet meer zo makkelijk om in een blad te komen. Ik mis de amateurstripbladen.
cartoonesk.blogspot.nl
7 - Datum: 2019-04-06 19:49 - Afzender: J Kippers
Ha, leuk dat er toch nog mensen op StripSter kijken en reageren. Martha: Bedankt voor je vriendelijke woorden.
En ik ben blij dat jij dat ook hebt, Michel. De strip lijkt een uitstervend medium...
8 - Datum: 2019-04-06 21:11 - Afzender: michel2019
Het is wel zo dat de strip de (laat ik zeggen) laatste tien jaar meer concurrentie erbij heeft gekregen. Youtube met populaire vloggers, netflix, videogames en weet ik wat meer. Maar ik ben het eens met Martha, gewoon blijven tekenen! Dat zal ik ook proberen.
9 - Datum: 2019-04-06 21:40 - Afzender: charles
Ja, jammer dat de site stopt, ik zal het missen. Al schreef ik niet vaak op het forum, las ik de strips graag en heb er van genoten. En Michel - ja, ik mis de small-press uitgaves ook, ik vond ze te gek (je eigen "Yahoo!", bv. - en trouwens, gefeliciteerd hoor!).

Niks is leuker dan je werk terug te mogen zien in een blad , het geeft je meteen zin om door te gaan. Ik heb ook geen Face Book of zoiets (ook gewoon een blog die ik weer eens moet aanvullen), maar eigen werk maken blijft te leuk - een dag getekend te hebben is altijd een dag goed besteed, vind ik. En J. Kippers - je tekent veel te leuk om te stoppen!
10 - Datum: 2019-04-06 21:54 - Afzender: Martha
StripSter is leuk omdat het inniger is dan die steeds meer vluchtige media. Minder abstract, en mensen 'kennen' elkaar. Nou ja, misschien klink ik wel als een oud mens onderhand (heb ook al een leesbril nodig :-( )
11 - Datum: 2019-04-06 21:57 - Afzender: michel2019
hihi. dank je, Charles! Zelf zou ik veel meer willen tekenen dan ik doe. Maar op gegeven moment zou ik toch wel weer 'n stripje tekenen. Het is mijn manier van denken en mezelf uiten.
12 - Datum: 2019-04-07 20:46 - Afzender: Rob Brandon
@En ook geen cartoons meer van mij, ach, ik vraag me af of die uiteindelijk erg gemist zullen worden.
13 - Datum: 2019-04-08 19:56 - Afzender: Robin Schouten - e-mail: incognito@comic.com
@ Rob Brandon en alle andere tekenaars; StripSter gaat nog wel door op Facebook. Dus daar kunnen jullie je werk op blijven posten, als het goed is: https://www.facebook.com/StripSter.eu/
www.facebook.com/StripSter.eu/
14 - Datum: 2019-04-08 20:21 - Afzender: michel2019
Niet te negatief over je cartoons, Rob. Ik zal de hele strips-editie missen. Ik weet niet of je dat ooit probeerde maar zijn je cartoons niet iets voor een krant (eventueel in zwart-wit)?
15 - Datum: 2019-04-09 19:02 - Afzender: Willy Hagenaars
wie mijn werk wil blijven volgen kan terecht op de f.b. pagina Juf Jasmine
16 - Datum: 2019-04-09 19:41 - Afzender: MaCo
Het doek valt. Wat jammer! Ik heb al jaren niet meer op de site gekeken, maar nu ik weer terug ben word ik weemoedig. Het was goed hier te publiceren en samen na te denken over stripverhalen. Iedereen bedankt! In het bijzonder de drager van de lasten, Martin (en daarvoor, Henk). Het ga je goed!
17 - Datum: 2019-04-10 11:19 - Afzender: Martin - e-mail: vanderschuijt@gmail.com
Wauw! Dit had ik niet verwacht.

Erg mooi om alle reacties te lezen. Dat doet me veel. Jullie hebben geen idee hoeveel.
Ook erg leuk om te zien dat er gekeken wordt om geld bij elkaar te sprokkelen om de site in de lucht te houden.
Maar alleen de kosten zijn niet de hoofdzaak, laat dit duidelijk zijn.
Geld is voor mij niet de motivator om te stoppen of, in dit geval, door te gaan.

Momenteel doet dirk het nieuws en ik de uploads van de strips. We blijven onderbezet als we door blijven gaan.
Elke week voel ik me weer verplicht om een nieuwe editie te plaatsen. En als het dan niet lukt voel ik me weer schuldig.
En dan heb ik het nu alleen over de editie plaatsen en nog niet eens over eventuele (terugkerende)Specials, Haasje-Over projecten, Estafettes, Interstrips, Stripbeurzen boeken, Covers regelen, nieuwe tekenaars benaderen... En ik vergeet ongetwijfeld nog dingen.
Want ook dat is StripSter, vergis je er niet in. En dat is wat StripSter juist bijzonder maakt.

Daarbij komt kijken dat er nogal wat gesleuteld moet worden aan de site. Ik vind het een rommeltje, er staan fouten op en... Eerlijk: Het kan gewoon beter. De kennis ontbreekt bij mij om dit te doen en ik kan me daar dan ook weer in verdiepen en het zal me ook lukken, maar dat is gekkenwerk.
Op deze manier wil ik niet doorgaan. Het kan wel... maar met meer mensen. Zo simpel is dat.

Vrijdag wordt er een back-up van de site gemaakt. Ik ga kijken of ik het archief ergens onder kan brengen, zodat het voor iedereen toegankelijk blijft. Mocht er in de toekomst nog een mogelijkheid komen om verder te gaan in een vernieuwde versie dan is alles in ieder geval voor handen.

Met andere woorden: Met meer hulp(voor het onderhoud aan de site, strips uploaden, nieuwitems, beursbezoeken e.d.), een betere taak verdeling en een goede up-to-date site ben ik zeker bereid om verder te gaan.
Maar niet zoals het nu gaat.

Aan alle tekenaars die hier regelmatig plaatsen en nu overwegen te stoppen met tekenen: Stop niet! Ga door! Want daar deed ik het uiteindelijk voor... Voor jullie. Laat StripSter niet de reden zijn voor jullie om te stoppen. DAT is niet de reden om te willen stoppen. Jullie doen jezelf hiermee te kort.

Op SocialMedia blijven we nog wel actief. Ik wil graag onder de naam van StripSter stripbeurzen blijven bezoeken, zodat het voor verschillende tekenaars een betaalbare aangelegenheid blijft om hun werk aan de man te brengen.

De woorden schieten me nu even verder te kort.

Bedankt!
18 - Datum: 2019-04-10 11:45 - Afzender: Nico
Dankjewel Martin, Dirk en anderen voor jullie geweldige inzet! Zonder StripSter had ik waarschijnlijk mijn albums nooit gerealiseerd!
19 - Datum: 2019-04-10 15:46 - Afzender: Robin Schouten - e-mail: incognito@comic.com
Nico, Jij bent toch Nico Schuurman?

En er word al gesproken over een eventuele doorstart van StripSter.. mooie woorden van Martin.
bekijk de Strips editie van 6 april 2019

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=6384&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 6 april 2019

© 2000-2019
StripSter
2019-09-17