zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2020-04-04     23:29

pagina | 1 | 2 | 3 | volgende

1 - Datum: 2019-03-30 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu
2 - Datum: 2019-03-30 11:14 - Afzender: Martin - e-mail: vanderschuijt@gmail.com
Beste StripSterren en trouwe bezoekers,

Vanaf 2 April zal StripSter niet meer in de lucht zijn.

Ironisch gezien valt dit in het 20-jarig bestaan van de website en, hoe kan het ook anders, rond 1 April.
Ik kan jullie melden dat dit alles geen grap is. Het lukt me gewoonweg niet om alles nog rond te krijgen.
Ik ben jullie hiervoor een uitleg verschuldigd.

2018 is voor mij een zeer bewogen jaar geweest. Zonder in te veel detail te vallen komt het in het kort hier op neer:
Ik heb een scheiding achter de rug, ik heb moeten verhuizen, ik zie mijn kinderen nu minder en ben in een burn-out beland. Met andere woorden: Mijn leven heeft een drastische wending gehad. Een enorme reset.
Hier ligt ook de reden dat StripSter zo nu en dan niet verscheen.
Ik zit nog middenin de burn-out, helaas.

Dit, samen met de teruglopende inzendingen en de kosten voor het in de lucht houden van de site, doet mij besluiten www.StripSter.nl te laten stoppen. Daarbij kan en wil ik ook niet meer de kosten om de site te beheren zelf betalen.

Op dit moment zijn er online zoveel (gratis)mogelijkheden om jezelf makkelijk exposure te geven, denk aan onder andere Instagram en Facebook(en natuurlijk nog veel meer op illustraties/strip gericht), dat StripSter niet meer echt van deze tijd is. We hebben geprobeerd de site te pimpen, maar hier zijn lang niet alle plannen tot uitvoering gekomen. Het kost gewoon te veel tijd en geld maar met te weinig mankracht.

Na zelf 10 jaar gewerkt te hebben aan de site is het leuk geweest. Ik wil ook iedereen bedanken met wie ik de afgelopen jaren heb mogen werken aan de site. Ik heb super goede contacten opgedaan en wil deze ook graag blijven onderhouden. Ook bedank ik iedereen die trouw zijn werk wekelijks heeft doorgestuurd bedanken. Zonder jullie had StripSter niet bestaan en had ik het niet zo lang laten doorgaan.

Uiteindelijk deed ik het allemaal voor jullie, maar ik ben erachter dat ik ook aan mezelf moet denken.

Dat wil niet zeggen dat StripSter helemaal verdwijnt. Ik wil de Facebookpagina in stand houden(en wellicht een account op Instagram aanmaken) en ik wil graag in de toekomst nog de stripbeurzen bezoeken onder de naam van StripSter om zo gezamenlijk toch een beursstand betaalbaar te houden.

Het is erg plotseling en snel, maar ik zie geen andere weg en vind het ook wel goed zo. Met de huidige moderne socialmedia zijn we altijd in contact als we dat willen. En ik ga jullie allemaal vast wel eens zien op een stripbeurs en dan wil ik graag even een pintje doen, kopje koffie, thee of frisdrankje nuttigen.

Ik zie jullie daar!

StripSter tekent je week... Niet meer!

Met vriendelijke groet,

Martin van der Schuijt
vanderschuijt@gmail.com

Zijn er nog vragen? Ik ben te bereiken via de mail en de socialmedia kanalen.
3 - Datum: 2019-03-30 17:42 - Afzender: David
Ik denk dat je heel hard je best hebt gedaan Martin. Dank voor de vele jaren werk en tijd. Ik hoop dat je snel deze lastige periode achter je kan laten en weer met vreugde creatief kan zijn!
4 - Datum: 2019-03-30 17:57 - Afzender: michel2019
Beste Martin. Spijtig om te horen maar het komt niet helemaal als een verrassing. Ik wist trouwens niet dat jij de site ondertussen betaalde. Ik was onder de indruk dat Henk dat nog deed. Ik zal de site missen maar je uitleg is duidelijk. Jij ook bedankt voor je inzet en alles, Martin! Ik wens je succes (en sterkte) in je leven. Beste groeten van michel
cartoonesk.blogspot.nl
5 - Datum: 2019-03-30 17:58 - Afzender: dirk
Het is niet onverwacht, maar het is wel plots.

Het digitale landschap van 2019 is inderdaad niet meer te vergelijken met dat van 2000. Daar heb je groot gelijk. StripSter als etalage van teken- en stripwerk was inderdaad achterhaald. StripSter was daarnaast ook een gemeenschap. Met grote (interstrip) en kleine samenwerkingen en interactie tussen tekenaars. Dat is minder gemakkelijk te realiseren buiten deze site om en daarom is dit natuurlijk een triest moment.

Maar de rek was er al even uit. En ik begrijp dat Martin het op zijn eentje niet meer kon bolwerken.

We kunnen mooie herinneringen koesteren aan de tijd die we hier hebben doorgebracht. Veel dank, in de eerste plaats aan Martin, maar ook aan de talrijke mensen die in het verleden vrijwillig en met veel toewijding hebben ingestaan voor de werking van StripSter.

En we horen elkaar zeker nog, op facebook of instagram, of hopelijk live op een beurs of zo.
6 - Datum: 2019-03-30 19:16 - Afzender: jeroen putman
Heel jammer, maar begrijpelijk. eerst jezelf weer op de rit krijgen, de rest is bijzaak. in ieder geval bedankt voor alle jaren dat mijn strips op de site hebben mogen staan. ! sterkte!!
7 - Datum: 2019-03-31 00:23 - Afzender: Wim Vlieg
In den tijd (dat klinkt lang geleden) ben ik in contact gekomen met Henk en ben ik op StripSter beland.
Ik denk dat dit ergens rond 2010 moet zijn. Ik heb dus 9 jaar StripSter mogen meemaken. Soms was ik trouw op post om iedere week mijn bijdrage te sturen, soms (en dat lag dan ook aan mooie en mindere momenten in mijn leven) was ik nog wel bezig met tekenen, maar stuurde ik niets door naar de StripSter-redactie.

Nu vandaag is er voor mij een nieuwe fase in mijn leven aanbeland...ik ben gisteren voor het eerst vader geworden van een fiere dochter!En intussen blijf ik zelf proberen om met mjn strips te doen wat ik zelf graag doe. Vandaag lees ik dan helaas het nieuws dat StripSter er mee ophoudt.

Enerzijds erg jammer, maar anderzijds inderdaad erg begrijpelijk. Inderdaad de internettijden zijn veranderd... Iedereen kan via Facebook en andere sociale kanalen wel proberen om zichzelf wat in the picture te werken met zijn tekenwerk.

Ik wil bij deze Martin die het destijds eerst grotendeels van Henk en daarna volledig heeft overgenomen in ieder geval enorm bedanken voor zijn wekelijke inzet. Bedankt om al die bijdragen die ik regelmatig postte iedere keer te uploaden en op deze site te plaatsen. Ik hoop idd dat we onder de StripSter-naam nog festivals zoals Breda kunnen doen, want ik kwam wel graag in contact met jullie en een stand met enkele StripSterren samen was altijd leuk. Ik denk dat ik ook kan zeggen dat er vriendschappen zijn uitgegroeid, ik denk hierbij in de eerste plaats aan Martin zelf, maar ook aan Ralph Dikmans, dirk,Hansha en Karin Burm die ik nu toch tot mijn vriendenkring kan rekenen en hoop dat we via andere kanalen toch nog contact blijven houden en weet zeker dat we elkaar op stripbeurzen (al dan niet onder de StripSter-vlag) of andere gelegenheden nog wel gaan tegen komen of contact houden en het samen gezellig kunnen maken.

StripSter bedankt voor de mooie jaren!
8 - Datum: 2019-03-31 10:49 - Afzender: Martha en Charles
Martin, ontzettend bedankt voor al die jaren dat je StripSter in elkaar zette. Je hebt er enorm veel tijd en energie ingestoken. Ik hoop dat je leven snel weer wat fleuriger wordt. Ik zal de site wel missen. Ik heb geen facebook o.i.d. dus het houdt hier op voor mij. Het allerbeste en vooral ook sterkte!

Wim, gefeliciteerd!
9 - Datum: 2019-03-31 12:50 - Afzender: Willy Hagenaars
Beste Martin, uiteraard alle begrip , het is heel erg jammer dat dit forum er straks niet meer is, persoonlijk heb ik erg veel gehad aan de adviezen en reacties van andere StripSter inzenders, soms complimenteus, soms opbouwende kritiek, de beste herinneringen zijn toch jouw vriendelijke en aanmoedigende berichten en antwoorden geweest , beste Martin, ook al kwam ik er later pas bij met "Juf Jasmine" , ik voelde me meteen thuis op deze site en opgenomen in de groep van beginnende tekenaars, dus wens ik jou, beste Martin, het beste toe voor de toekomst, blijf veel tekenen, je hebt veel talent, en creatief bezigzijn is een goede therapie in moeilijke perioden, veel positiviteit, nogmaals het was de juiste beslissing en je hebt het bericht nu goed overgebracht op de mensen die StripSter- en jou- een warm hart toedragen. Graag tot ziens op een stripbeurs, of tot hoors online op facebook, voor jou een dikke knuffel en een omhelzing van Juf Jasmine, hartelijke groeten, veel sterkte en alles komt goed !
10 - Datum: 2019-03-31 21:43 - Afzender: Karin Burm
Dankjewel Martin voor alles. En ook Dirk.
Misschien zie ik jullie nog eens op een beurs.
11 - Datum: 2019-04-01 05:52 - Afzender: Hans Hansha Harleman - e-mail: Hansha@live.nl
Beste Allemaal,
Net als in de echte wereld waar je niet verwacht dat een Vroom en Dreesman als bedrijf omvalt kan het ook gebeuren in de digitale wereld. StripSter is ter ziele.
Heel jammer maar als je de uitleg leest van Martin ook zeer begrijpelijk.
Martin bedankt voor al die jaren. We komen elkaar wel tegen op een beurs, het belangrijkste is je leven weer op de rit te krijgen.
Someday w"ll meet again!
12 - Datum: 2019-04-01 07:56 - Afzender: J Kippers
Klote dat StripSter stopt. Ik ga het missen.
Sterkte, Martin. En bedankt!
13 - Datum: 2019-04-01 09:55 - Afzender: michel2019
Ik zal de site missen, het forum, het archief, de strips-editie, jullie allemaal. StripSter was mijn uitvalsbasis waar vanuit ik het internet ontdekte. StripSter was voor mij een stok achter de deur om toch maar te tekenen. Het wa stoch een soort van publiceren.
Misschien dat ik binnenkort op instagram ga, daar denk ik nog even over.
behalve dank aan Martin, ook aan Henk, Charles en Martha en dirk (voor het nieuws)...
groetjes aan iedereen.
14 - Datum: 2019-04-01 10:20 - Afzender: Alexander
Beste Martin, langs deze weg wil ik ook mijn dank uitspreken voor al de tijd en energie die je in StripSter hebt gestoken. Heel begrijpelijk dat je daar door je persoonlijke situatie nu een punt achter zet. Door de jaren heen heb ik dankzij deze site veel Bertus-strips kunnen plaatsen. En daarnaast heb ik vele andere prachtige strips en auteurs leren kennen via deze site. Het contact via deze site met andere tekenaars ga ik zeker missen. Hopelijk kan dat contact nog een beetje blijven bestaan via de FB-pagina van StripSter.

Heel veel sterkte toegewenst op persoonlijk vlak Martin, en nogmaals dank voor alles wat je voor StripSter gedaan hebt.
15 - Datum: 2019-04-01 13:47 - Afzender: Robin Schouten - e-mail: incognito@comic.com
Martin, heel jammer dat je stopt met StripSter (zoals ik je reeds had laten weten op FB) maar ook volkomen begrijpelijk. Je hebt fantastisch werk verricht de afgelopen 10 jaar en ontzettend veel tekenaars de kans geven om hier hun werk te presenteren. Daardoor ontstond er ook een hechte gemeenschap. Nu is het tijd om meer aan jezelf te denken en weer helemaal gezond te worden. Heel veel sterkte daarmee. En graag tot ziens op een stripbeurs, dan nemen we er een pintje bij.

Ik heb zelf in de periode 2008-2010 ook mijn steentje aan StripSter bijgedragen met het uploaden van de stripedities en het verzorgen van het nieuws en daardoor heb ik veel tekenaars leren kennen. Een leuke tijd. Op mijn blog heb ik aandacht gegeven aan het afscheid van StripSter en Martin's bericht erin verwerkt:
incognito-comics.blogspot.com/2019/03/stripster-stopt-na-20-jaar-als-website.html
16 - Datum: 2019-04-01 13:50 - Afzender: Robin Schouten - e-mail: incognito@comic.com
Martin, heel jammer dat je stopt met StripSter (zoals ik je reeds had laten weten op FB) maar ook volkomen begrijpelijk. Je hebt fantastisch werk verricht de afgelopen 10 jaar en ontzettend veel tekenaars de kans geven om hier hun werk te presenteren. Daardoor ontstond er ook een hechte gemeenschap. Nu is het tijd om meer aan jezelf te denken en weer helemaal gezond te worden. Heel veel sterkte daarmee. En graag tot ziens op een stripbeurs, dan nemen we er een pintje bij.

Ik heb zelf in de periode 2008-2010 ook mijn steentje aan StripSter bijgedragen met het uploaden van de stripedities en het verzorgen van het nieuws en daardoor heb ik veel tekenaars leren kennen. Een leuke tijd. Op mijn blog heb ik een stuk geplaatst over het afscheid van StripSter (met de laatste covers van Randy van Rijn en Martin) en Martin's afscheidsbericht erin verwerkt:
incognito-comics.blogspot.com/2019/03/stripster-stopt-na-20-jaar-als-website.html
17 - Datum: 2019-04-01 14:29 - Afzender: Robin Schouten - e-mail: incognito@comic.com

Ik heb zelf in de periode 2008-2010 ook mijn steentje aan StripSter bijgedragen met het uploaden van de stripedities en het verzorgen van het nieuws en daardoor heb ik veel tekenaars leren kennen. Een leuke tijd waarin veel gebeurde. Op mijn blog heb ik aandacht gegeven aan het afscheid van StripSter (met de laatste covers van Randy van Rijn en Martin) en Martin's afscheidsbericht erin verwerkt:
18 - Datum: 2019-04-01 14:31 - Afzender: Robin Schouten - e-mail: incognito@comic.com
Per ongeluk het hetzelfde bericht twee keer gepost.
19 - Datum: 2019-04-01 16:24 - Afzender: andREVANbuuren - e-mail: theduks@andrevanbuuren.nl
Wat jammer nou Martin, dat je de StripSterpijp in de wilgen hangt, net nu ik de eerste 1000 pagina's van mijn integrale verstripping van De Tandeloze Tijd van A.F.Th. van der Heijden - met Duk Deny in de rol van Albert Egberts - zo goed als klaar heb om op StripSter te plaatsen. Bedankt voor je inzet en ik hoop dat je de zeeën van tijd die je ineens kan bevaren gebruikt om je tekentalent eens lekker te botvieren. Ik wens je veel succes...
20 - Datum: 2019-04-01 20:31 - Afzender: Martha en Charles
@Michel: Ja, we hebben leuk contact gehad door de jaren heen! Jij ook bedankt voor al je leuke ingevingen!
21 - Datum: 2019-04-01 20:51 - Afzender: Rob Brandon
Beste Martin, ook van mij alle begrip dat je dit belangenloos voor ons hebt gedaan. Ik begrijp dat het onder je moeilijke privé omstandigheden niet meer gaat. Ik wens je veel sterkte, en blijf ondanks alles gewoon doorgaan met tekenen, want dat kan je veel te goed om de pen en het potlood er bij neer te leggen.
22 - Datum: 2019-04-05 14:24 - Afzender: Jos
Alle begrip Martin, maar daarom niet minder jammer... Veel dank dat je mijn onzin onder de mensen hebt gebracht.
23 - Datum: 2019-04-05 18:38 - Afzender: michel2019
Ik kan weer op de site!
24 - Datum: 2019-04-05 20:32 - Afzender: michel2019
ik las op fb van StripSter dat nog voor een week online is, zodat mensen nog een back-up kunnen maken van hun werk op de site. ik zal er maandag gebruik van maken. dank u.
25 - Datum: 2019-04-06 11:04 - Afzender: Martha
… ik dacht even nieuw leven...
bekijk de Strips editie van 30 maart 2019

pagina | 1 | 2 | 3 | volgende

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=6377&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 30 maart 2019

© 2000-2020
StripSter
2020-04-04