zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2020-11-24     04:06

pagina | 1 | 2 | 3 | volgende

26 - Datum: 2012-09-10 18:59 - Afzender: P.Saiko - e-mail: psaikotik@gmail.com
@ Dirk: Bedoelde je de beeldengroep zoals in onderstaande link? Da's de laocoöngroep.
@ Waldo: Nice, zoals steeds.
@ Henk S: Dank.
27 - Datum: 2012-09-10 20:01 - Afzender: dirk
@ P Saiko: geen link?...
Maar da's inderdaad de naam die ik zocht.
28 - Datum: 2012-09-10 20:17 - Afzender: Steven
@Waldo: Mijn favoriet deze keer is "Hak, Hak!" van Jarmo, en zijn uitdrukking die daar net aan voorafgegaan is. Voor de beeldengroep ben ik net te laat, zie ik. Wel een opmerking bij de skeletten, er liggen er zoveel dat er een paar bij zouden moeten zijn waarvan we de oogkassen niet zien; dit lijk je vermeden te hebben, waardoor sommige schedels er vervormd uitzien. Bij de eerste aanblik ervan zien we niets dat op wurgtouwen lijkt te wijzen, misschien had je hier enkele verdroogde stengels moeten toevoegen om zulk een bewering aannemelijker te maken.
29 - Datum: 2012-09-10 20:22 - Afzender: P.Saiko - e-mail: psaikotik@gmail.com
lol. Mijn excuses.
https://www.google.nl/search?num=10&hl=nl&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1024&bih=653&q=laoco%C3%B6ngroep&oq=laocoo&gs_l=img.3.1.0j0i24l9.1734.2596.0.4127.6.6.0.0.0.0.71.284.6.6.0...0.0...1ac.1.VZKV1gvBhZM
30 - Datum: 2012-09-10 20:23 - Afzender: P.Saiko - e-mail: psaikotik@gmail.com
Maar dan werkt ie niet. lol Gewoon: Google Afbeeldingen, zoekterm: laocoöngroep.
31 - Datum: 2012-09-11 18:33 - Afzender: duxxd - e-mail: lipel@skynet.be
Beste Henk,
U antwoordt op geen enkel argument. En bij een "na-zomerse verrassing" kan ik me niet zo direct voorstellen dat alle Vlaamse en Nederlandse bijdragen op een site die zich de spreekbuis noemt van de Vlaamse en Nederlandse strip, zo maar eventjes even de plaats moeten ruimen voor iets uit een ver land.
Soit, het zij zo. Mijn bijdragen mag U alvast schrappen, U twijfelt immers toch aan het nut van het onderdeel Strips, en dat op een stripsite. Foto's van bloemkolen misschien?
Ik hou niet van dictaturen

Op 11/09/2012 8:38, StripSter strips schreef:
> Beste Tim,
>
> Op 21 juli, 4 augustus en 25 augustus heb ik in het intro van die Strips-edities een "na-zomerse verrassing" aangekondigd.
> Bij zegge en schrijve 1 tekenaar werd daardoor de nieuwsgierigheid geprikkeld.
> Naast de bloedeloze Commentaren is dat tekenend voor de betrokkenheid van de tekenaars bij Strips.
> Als ik nu de reacties op het Forum en jouw mails lees ga ik ernstig twijfelen aan het nut van ons onderdeel Strips.
>
> Groeten, Henk.
>
>
>
> ----- Original Message -----
> From: livien
> To: StripSter strips
> Sent: Tuesday, September 11, 2012 8:03 AM
> Subject: Re: vervolgverhaal
>
> Beste Henk,
> het is zeer loffelijk, de tijd en energie die jullie in je website steken. Het is bijzonder knap om een special rond Spanje op te zetten. Ik doe daar mijn hoed voor af. Maar eens te meer is het mijn overtuiging dat je je basics niet mag overboord gooien: het wekelijks publiceren van vervolgverhalen. Ik ken verschillende lezers die daar telkens op zitten te wachten. Ook voor de auteurs die wekelijks hun bijdrage leveren is het demotiverend zomaar opzij geschoven te worden. Het laatste wat ik wil verliezen is mijn zelfrespect.
>
> Met één pennetrek, zonder enige voorafgaande vraag of consultatieronde wordt het principe van wekelijkse feuilletons overboord gegooid. Weinig democratisch. Als ge het mij vraagt: een grote vergissing.
> Met spijt in het hart zal ik afscheid moeten nemen....
> groet
> duxx
>
> Op 11/09/2012 7:49, StripSter strips schreef:
>> Beste Tim,
>>
>> Ik neem aan dat jij mijn uitleg in het Commentaar hebt gelezen.
>> StripSter lijdt aan bloedeloosheid: de opeenvolgende Strips-edities zijn erg eenvormig, de bijbehorende Commentaren zijn futloos, en überhaupt leeft het Forum nauwelijks.
>> Als redactie leveren we grote inspanningen in tijd, energie en geld om van StripSter een podium te maken en houden voor aankomende striptalenten.
>> Belangrijk voor die podium-funktie is om een zo groot mogelijk publiek te bereiken.
>> Een van de middelen die we daarvoor aanwenden is de komende Spanje-Special.
>> Daar hebben Santiago en ik honderden uren in gestoken, wat een prachtig resultaat heeft opgeleverd dat naar onze verwachting ruime aandacht in de media kan krijgen.
>> Met 40 thumbs is die Special echter overvol; als we daar nog eens een rijtje thumbs met de vervolgverhalen onder plaatsen mogen we in onze handen wrijven als die bijdrages 50% van de gebruikelijke aandacht krijgen.
>> Vandaar dat we ervoor kiezen om ook de vervolgverhalen een week door te schuiven; bij een special met 25 thumbs hadden we de vervolgverhalen er wel bijgeplaatst.
>> Dat zijn lastige keuzes, maar het zijn wel keuzes die we maken met juist het belang van onze tekenaars in gedachten.
>>
>> De reakties zoals nu in Het Commentaar werken op mij zeer demotiverend: waar doe ik het voor? Is de site de energie die ik erin steek wel waard?
>>
>> Ik hoop dat mijn uitleg je meer duidelijkheid en begrip verschaft.
>> Lemen voeten is een prachtige strip, en het zou me spijten als je die niet meer bij ons wilt plaatsen.
>>
>> Met vriendelijke groeten, Henk.
>>
>>
>> ----- Original Message -----
>> From: "livien"
>> To:
>> Sent: Monday, September 10, 2012 6:50 PM
>> Subject: vervolgverhaal
>> > hallo,
>> > ik kan helemaal niet akkoord gaan met de manier waarop StripSter omgaat
>> > met vervolgverhalen. Als het U niet uitkomt, wordt alles maar een beetje
>> > opgeschoven. Sorry zo werkt het niet. Indien het echt niet gaat, dan
>> > wens ik mijn strip niet meer gepubliceerd te zien op de site. Ik zal me
>> > in de toekomst alleen nog beperken tot losse tekeningen.
>> > mvg
>> > duxx
>> >
32 - Datum: 2012-09-11 19:02 - Afzender: Massagraf
@Thijs: Kijk nu toch eens!
www.kieswijzerkiezer.nl/
33 - Datum: 2012-09-11 20:47 - Afzender: Thijs
@Massagraf wat maf... heel grappig dat je me hier op wijst!
34 - Datum: 2012-09-11 22:46 - Afzender: waldo
@Steven: ik zou zeggen: kijk dan volgende week, maar naar verluidt gaat het wat langer duren…
@Dirk: een skelet vraagt minder werk dan een "gevleesd" model en zeker minder dan een gelaatsuitdrukking, om van handen nog maar te zwijgen. Een dier met een dikke pels vraagt géén tijd. Het oogt op de koop toe indrukwekkender dan al die blote basten.
Met figuren op de achtergrond ben ik minder nauwkeurig, daarom zien ze er een beetje euh… expressionistisch uit. De geraamten zijn van de buitenaardsen, de oogkassen zijn dus groter.
35 - Datum: 2012-09-11 23:13 - Afzender: Henk S
@Tim: ik ben vandaag 15 uur druk geweest met het afronden van de special en het verzorgen van een persbericht; dat had hoge urgentie.
Ik had nog wel de overweging om dan toch maar die vervolgverhalen erbij te plaatsen in mijn achterhoofd, maar ik zie dat jij je besluit al genomen hebt.
36 - Datum: 2012-09-11 23:57 - Afzender: Niquicho - e-mail: onderzoekerelf@gmail.com
Uit reactie #31 van Henk:
> Op 21 juli, 4 augustus en 25 augustus heb ik in het intro van die Strips-edities een "na-zomerse verrassing" aangekondigd.
> Bij zegge en schrijve 1 tekenaar werd daardoor de nieuwsgierigheid geprikkeld.
> Naast de bloedeloze Commentaren is dat tekenend voor de betrokkenheid van de tekenaars bij Strips.
> Als ik nu de reacties op het Forum en jouw mails lees ga ik ernstig twijfelen aan het nut van ons onderdeel Strips.

@Henk: ik ga even voorbij aan je opmerking over de betrokkenheid van de tekenaars. Ik ben vooral benieuwd naar je twijfels over het nut van het onderdeel Strips. Wat bedoel je daar precies mee? Hoe zie je StripSter voor je zonder dit onderdeel?
kortblog.wordpress.com
37 - Datum: 2012-09-12 08:37 - Afzender: duxx
@henk: als de vervolgverhalen er bij kunnen is voor mij de polemiek opgelost en zijn alle plooien gladgestreken. Benieuwd naar de uitslag van de verkiezingen in NL. Bij ons is het op 23 oktober, en de verkiezingskoorts stijgt zienderogen. groet
38 - Datum: 2012-09-12 18:13 - Afzender: Henk S
@Niquicho:
Zoals ik al schreef hebben we de Spanje-special op gezet om nieuw publiek naar ons onderdeel Strips te trekken, en daarmee mogelijk ook nieuwe tekenaars.
Naar ons idee lijdt StripSter, en m.n. de Strips aan een slaapverwekkende gezapigheid.
Door de opeenvolgende edities heen zien we een grote eenvormigheid, en als we die proberen te doorbreken met een Special krijgt die meestal slechts een beperkte respons. Ook Het Commentaar blinkt niet uit door levendigheid.
De index-pagina's proberen we aantrekkelijk te maken met een interessant voorwoord, en af-en-toe een grapje met de thumbs (zoals deze week), maar niemand schijnt er notie van te nemen.
In de intro's heb ik 3 maal melding gemaakt van een na-zomerse verrassing, maar dat heeft exact 1 reactie opgeleverd.
In het Forum probeer je interessante topics/discussies op te starten, maar ze worden niet opgepikt.
Als we een stand op een stripbeurs regelen mogen we blij zijn als er een paar tekenaars in komen zitten.
Al-met-al geeft het ons een beeld van gezapigheid en introversie die ons demotiveert.

We zouden natuurlijk ons hoofd in de schoot kunnen leggen, maar dat is de dood in de pot.
Om StripSter aantrekkelijk te maken voor een breed publiek hebben we anderhalf jaar geleden de Blogs opgezet.
Daarnaast besteden we veel tijd om van StripSter de belangrijkste informatiebron te maken over de Nederlandse en Vlaamse strip en de activiteiten daaromheen.
Om nu Strips meer leven in te blazen hebben we deze Spanje-special verzorgd, waar honderden uren werk in is gaan zitten.
Maar we hebben daarmee wel een prachtige editie waarmee we veel aandacht hopen te trekken.
Het ligt ook in ons voornemen om vaker dergelijke specials rond landen of collectieven tekenaars te verzorgen.

Goed, je verzet bergen werk en denkt eindelijk wat tijd voor ontspanning te hebben.
Dan krijg je zaterdag eerst een mailtje van Rob die protesteert tegen de (logische) splitsing van Aktu-mannetje (welke opsplitsing enkel extra aandacht oplevert). Je schrijft hem een vriendelijke verduidelijking.
Zondagavond kom ik uitgeteld terug van Breda, en blijkt dit Commentaar enkel te gaan over een week uitstel voor de normale bijdrages; de Verkiezingsspecial en de nieuwe tekenaar doen niet ter zake.
Voor mij een bevestiging van de eerder genoemde introversie, en ik kan me Santiago's frustratie daarover voorstellen.
Om een weloverwogen reactie te kunnen geven wacht ik echter tot mijn frustratie bezonken is.
Gisterochtend krijg ik dan een mail van Tim, die me gelijk het mes op de keel zet: "Ik zal me in de toekomst alleen nog beperken tot losse tekeningen."
Tim's opstelling bevreemdt mij, omdat hij als maker van een kwaliteitsstrip juist zou moeten toejuichen dat we ons inspannen om het publiek van Strips te vergroten.
Ook hem antwoord ik weloverwogen, maar dat blijkt onvoldoende voor een dialoog.
Wat bij mij de verzuchting oproept wat het nut van Strips dan nog is.
Wel speelt in mijn achterhoofd om vrijdag dan toch maar een rijtje vervolgstrips onder de special te pleuren.
Maar blijkbaar verwacht Tim dat ik gelijk aan zijn eis voldoe en bestempelt StripSter als een dictatuur.
39 - Datum: 2012-09-12 18:36 - Afzender: duxx - e-mail: lipel@skynet.be
@forum en Henk: ik dacht dat het incident gesloten was. Het gaat er mij niet om om gelijk te halen of iets te eisen. Ik zeg gewoon wat mij stoort in dit hele gebeuren. Ik wil mijn energie niet steken in dit soort van polemieken. Aan "lemen voeten" is 2 jaar fulltime gewerkt, iets meer dus in workload als de hele Spanje special van alle betrokkenen tesamen en dan maal 100. De argumenten van Henk en van mij zijn gekend, de rest is bullshit en emotioneel gezwets. De lezer heeft er geen boodschap aan: de wekelijkse frekwentie van een vervolgverhaal loopt door of loopt niet door. En over kwaliteit kan oeverloos worden gediscussieerd. Het gras is altijd groener aan de overkant.
40 - Datum: 2012-09-12 19:51 - Afzender: Thijs
"Naar ons idee lijdt StripSter, en m.n. de Strips aan een slaapverwekkende gezapigheid."
Ik vind het onderdeel strips op StripSter iedere week weer huldenswaardig en alles behalve slaapverwekkend!

Mijn commentaar over een aantal inzendingen;
@ Tim Duxx; Je tekeningen zijn heel bijzonder. Heel knap vorm gegeven. Je besteedt veel aandacht aan detail. Daar kan ik nog wat van leren. Ik hoop dan ook dat je - in tegenstelling tot de beweringen hierboven - nog lang door gaat met lange verhalen.

@ J Kippers. Ik sluit me aan bij eerder commentaar. Je springt er bovenuit!

@ P. Saiko Heel leuk hoe jij mijn aflevering en die van Ynke voort zet. Heel spannend en heel mooi. De Egyptenaar zit wel wat "vreemd" in elkaar.

@ Bert tacoma. Super mooi getekend en super grappig (vooral die laatste "waarom er maar 6 Avengers zijn).

@ Peter Timmermans. Die zwart-wit verdeling vind ik echt heel strak in elkaar zitten. Daar zou ik meer mee moeten experimenteren. Jij beheers het echter tot in de puntjes.

@ Dirk Heel leuk hoe je de gouden eeuw van de magie weergeeft. Dat geeft een verfrissende afwisseling tussen alle voetbalveld-scenes.

@ Bart Proost Leuk! Van die gedetailleerde platen! Ben benieuwd naar je lange verhaal waar je mee begonnen bent.

@ Massagraf Ik lees je Mayo en curry stripjes iedere week weer. Mijn favouriet blijft toch die van de "handen als wanten" en de "3D trial expired", maar die van deze week is ook leuk!
41 - Datum: 2012-09-12 23:11 - Afzender: Steven
De motivatie voor specials is iets waarvan je niet moet verwachten dat het er vanzelf komt door het in een nieuwsbericht of een voorwoord te vermelden. Je moet de mensen er individueel over aanspreken bij een complimentje over hun werk. Tekenaars moeten er persoonlijk door aangesproken worden, dus moet je onderwerpen kiezen die kans maken op succes. Spanje vorige keer was een goed idee, iedereen kon zich daarbij wat voorstellen. Slovenië, dat was op voorhand gedoemd, al leverde het wel kwaliteit op van de uitploeg. Voor de kleinere specials geldt vaak hetzelfde. Opnieuw Spanje levert je wel gebaande paden op maar lijkt me geen goed idee voor de betrokkenheid van onze tekenaars, hun ideeën daarvoor zijn vorige keer opgebruikt; dat had bijvoorbeeld Italië of Groot-Britannië wel geweest, al interesseert je dat persoonlijk misschien niet. Hier een soloproject voor de redactie van maken wordt gewoon niet gedragen door het publiek, hoezeer jullie je ook schijnen te vermaken. Je maakt dat erger door dankbaarheid af te dwingen voor wat in de oren van buitenstaanders klinkt als onredelijk veel werk, steek liever je energie in terug contacten uitbouwen voor je aan zoiets begint. En reken er maar op, dat als je de vervolgverhalen plaatst en de cartoons niet, dat er dan volgende week weer wind van een andere kant zal waaien. Dat moet je allemaal niet persoonlijk opvatten, het zijn gewoon mensen die bekommerd zijn om hun geesteskinderen en daarbij soms hun emoties de vrije loop laten.
42 - Datum: 2012-09-13 10:55 - Afzender: Santiago
De komende Spanje-Special is enkel en alleen voor Spanjaarden! Punt uit! Groet, S.
43 - Datum: 2012-09-13 11:09 - Afzender: Santaigo
Steven, je moest je schamen voor dit kommentaar (nummer 41). Ik ben echt boos!
44 - Datum: 2012-09-13 13:30 - Afzender: Robin
Steven, ik ben het in grote lijnen eens met je commentaar over de specials. Alleen denk ik dat het de huidige StripSter redactie domweg aan tijd ontbreekt om iedereen er persoonlijk voor te benaderen. Ik neem al lange tijd mijn pet af voor Santiago vanwege de hoeveelheid werk die hij wekelijks voor StripSter verzet.

Jammer dat Santiago nu boos is. Hij heeft natuurlijk erg zijn best gedaan voor de Spanje special en vind het onterecht dat mensen er zo moeilijk over doen. Heb ik dat goed begrepen?
45 - Datum: 2012-09-13 14:00 - Afzender: Niquicho
Ik lees in de opmerkingen hierboven dat er verschillende wensen bestaan rond StripSter in het algemeen en het onderdeel strips in het bijzonder. Dat is begrijpelijk. Want StripSter is een heterogeen gemeenschap van stripliefhebbers. Iedereen houdt natuurlijk van strips maar heeft ook eigen doelen en wil die graag gerealiseerd zien.

In deze gemeenschap ben je deels afhankelijk van anderen voor het realiseren van je wensen. De een maakt een strip, de ander plaats hem en weer een ander levert commentaar. Ook kan het leiden tot mooie samenwerkingen zoals we nu mogen zien met Haasje-over en eerder met een aantal interstrips.

Het begint te wringen wanneer je verwacht dat anderen een bijdrage leveren aan het realiseren van jouw wensen, vooral wanneer die verwachting impliciet blijft. Of in andere woorden: 'Ik wil iets bereiken en verwacht dat anderen dat ook willen.'

Dat werkt wanneer doelen samen vallen. In dit geval vallen die doelen niet samen: een aantal stripmakers spreekt de verwachting uit dat hun strips ook komende week worden gepubliceerd, de redactie verwacht steun en waardering voor haar special rond Spanje.

Wanneer zo'n verschil in verwachting aan het licht komt, kun je het beste alsnog proberen zo constructief mogelijk te komen tot een oplossing. Het kan moeilijk zijn om je eerdere wens (deels) los te laten maar houd het in ieder geval opbouwend en genuanceerd.
kortblog.wordpress.com
46 - Datum: 2012-09-13 14:02 - Afzender: Henk S
@Robin: in grote lijnen heb je gelijk.
We proberen tekenaars te motiveren om aan Specials deel te nemen door er aandacht aan te besteden in intro's bij Strips-edities, een Forum-topic en een mailing aan onze tekenaars.
Bij deze Spanje-special hebben we er bewust voor gekozen er geen 'algemene' special van te maken, vanwege de eerdere teleurstellende resultaten.
We hebben ons er nu op geconcentreerd om er een special van te maken waarmee we via andere media hopenlijk veel extra publiciteit en aandacht krijgen.

Overigens ben ik jou dankbaar voor jouw inzet om extra tekenaars aan te trekken voor bijzondere StripSter-specials.
47 - Datum: 2012-09-13 18:54 - Afzender: Robin
Ik heb grote bewondering voor Santiago omdat hij zoveel tijd en energie in StripSter steekt. Als Henk weer eens in de lappenmand is, regelt hij feitelijk alles voor StripSter en voert hij dat ook allemaal uit (samen met Martin de strips edities). Dat hij helemaal vol is van het organiseren van een Spanje special en daar ook veel voldoening uithaalt vind ik een terechte beloning. Maar dat zijn enthousiasme ervoor niet door iedereen gedeeld wordt, met name sommige tekenaars die hun vervolgverhalen met een week opgeschort zien, is nu wel duidelijk geworden. Alleen, vergeet niet dat Santiago ook heel veel goeds doet voor tekenaars die publiceren op StripSter. En vaak in z'n eentje nog wel! Toch: Een special zou ook een special moeten zijn. Het zou naast de normale dingen moeten verschijnen en niet in plaats van.
48 - Datum: 2012-09-13 21:13 - Afzender: duxxd - e-mail: lipel@skynet.be
Ik denk dat Robin het goed samenvat.
49 - Datum: 2012-09-14 10:00 - Afzender: Santiago
De StripSter-redactie (Henk Schouten, Marten van der Schuijt en ik) doen steeds ons best om een mooie editie elke week te presenteren.

Af en toe staat er iets "speciaals" op het menu (zoals de komende Spanje-Special) die naar onze mening alle mogelijke positieve aandacht verdient.

Laten we aub ophouden met negativiteit uitstralen op dit Forum en ons op de strips en de komende Special concentreren.

Wij vragen toch niet te veel? Groet, S.
50 - Datum: 2012-09-14 13:24 - Afzender: duxxd - e-mail: lipel@skynet.be
graag argumenten aub. Het heeft allemaal niks met negativiteit te maken, maar met het respecteren van de tekenaars en scenaristen die elke week hun beste beentje voorzetten. Ik zou graag weten wat er nu beslist is. Als het alleen Spanje is, dan mogen jullie mij helemaal schrappen.
bekijk de Strips editie van 8 september 2012

pagina | 1 | 2 | 3 | volgende

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=4229&page=2&titel=Forum: Het Commentaar, 8 september 2012

© 2000-2020
StripSter
2020-11-24