zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2020-11-24     05:20

pagina | 1 | 2 | 3 | volgende

1 - Datum: 2012-09-08 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu
Onze Verkiezings-Special heeft veel respons opgeleverd, waardoor we onze bezoekers een gedegen stemadvies kunnen leveren. Onze dank gaat naar de tekenaars die hieraan hebben meegewerkt!

Op een stripbeurs valt veel te ontdekken: naast strips uiteraard ook de tekenaars. Zo kende ik Meindert Buynink al jaren van zijn cartoons, maar ontdekte ik in Valkenswaard dat hij achter de Kitchentable zit. Tijd dus voor een nieuwe animatie. (En hij ontdekte dat ik Henk ben.)
Peter Timmermans had zich jaren geleden aangemeld als medewerker, maar nooit meer iets van zich laten horen. Daarvoor bood hij in Valkenswaard zijn excuses aan, met de belofte wat strips op te sturen. Peter is de man van de GAPscene uit de blog van Niquicho.

Volgende week presenteren we onze na-zomerse verrassing: Cómic en España. Met bijna 40 bijdrages is die editie overweldigend geworden. De vaderlandse inzendingen zullen daarom een weekje moeten wachten. Maar blijf gerust insturen; dan hebben we op 22 september een lekker dikke editie.
2 - Datum: 2012-09-09 09:14 - Afzender: duxx - e-mail: lipel@skynet.be
Mooi om te vernemen dat er een heleboel Spaanse bijdragen volgende week worden aangekondigd. Ik kijk er naar uit. Minder mooi vind ik dat de bestaande vervolgverhalen dan maar eventjes moeten verdwijnen. Uit respect voor de lezer vind ik zoiets niet kunnen. Ik bedoel hierbij de echte verhalen, niet de losse cartoons en losstaande dingen. Als je wil dat een lezer "hooked" is, dan dien je een vaste frekwentie aan te houden. Wat is de mening van de anderen hierover?
tim duxx
3 - Datum: 2012-09-09 09:20 - Afzender: Ricq
Tim, ik deel je mening hierin. Een spaanse bijdrage is ok. Maar vindt het jammer dat de vaste bijdragen hiervoor moeten wijken.
4 - Datum: 2012-09-09 09:41 - Afzender: Santiago
Deze Special is zo mooi en omvangrijk geworden dat we gewoon alle mogelijke aandacht op deze gebeurtenis willen en moeten vestigen. Ik denk dat de vaste bijdragen wel geduld en begrip kunnen opbrengen om eventjes een weekje te moeten/kunnen wachten... Is toch niet zoooo erg! Groet, S.
5 - Datum: 2012-09-09 10:22 - Afzender: waldo
Is wél erg. Vervolgverhalen moeten vervolgen, daar zijn ze voor. Er was een tijd dat op deze bladzijden gesteld werd dat illustraties en cartoons op de tweede plaats kwamen. Dat hoeft nu ook niet te rigide gevolgd te worden, maar ondertussen is het aantal doorlopende vertellingen toch wel in de verdringing geraakt. Ze dan nog een week onderbreken vind ik er echt over. Breek de Spaanse Special in twee! De nazomer schijnt toch lang te gaan duren, volgens de laatste weersvoorspellingen.
6 - Datum: 2012-09-09 10:26 - Afzender: Santiago
Wederom een flauwe reactie van je, Waldo... Je vervolgverhaal loopt niet weg, hoor!
7 - Datum: 2012-09-09 12:37 - Afzender: waldo
Iemands reactie flauw noemen is geen argument. Kom zeg! StripSter word stilaan een grabbelbak van cartoons en losse mopjes! Het was ooit anders…
8 - Datum: 2012-09-09 12:45 - Afzender: Ricq
Waldo, ik ben het met je eens dat de vervolgverhalen niet in de verdrukking mogen komen voor de Spanje special en dat de opmerking van Santi nergens op slaat.
Maar om StripSter een grabbelbak te noemen van cartoons en losse mopjes gaat me te ver.
Waarom zou een cartoon minder zijn dan een vervolgstrip? Ook die tekenaars besteden veel tijd aan hun bijdrage.
Zonder die bijdragen zou StripSter maar een heel leeg vehicle zijn. Het gaat er om om een goeie mix te hebben. En helaas is het aanbod van vervolgverhalen niet zo groot. Het vergt tenslotte veel om een goed vervolgverhaal te maken.
9 - Datum: 2012-09-09 13:57 - Afzender: waldo
Ok, ik heb me misschien wat sterk uitgedrukt (dit klavier rolt zo lekker).
Ik zal het anders formuleren: hoeveel webstekken zijn er waar je wekelijks minstens twee vervolgverhalen kan lezen? Gemakkelijk op één hand van de man uit de houtzagerij te tellen.
Hoeveel sites zijn er waar cartoons, karikaturen en grappen (soms dagelijks vernieuwd) te zien zijn? Je kan ze nauwelijks allemaal op één dag bekijken! StripSter wil toch iets anders zijn dan deze laatste, dacht ik. O.a. door nieuws, interviews, recensies, links enz… Daar kan ook niet in gesnoeid worden zonder aan de eigenheid van StripSter te raken.
10 - Datum: 2012-09-09 14:19 - Afzender: Ricq
Dat klinkt al wat beter ;-)
11 - Datum: 2012-09-09 18:24 - Afzender: Henk S
Met 40 bijdrages is de komende Spanje-Special overvol geworden. Opdelen in tweeën is echter geen optie, omdat we rond deze Special veel publiciteit proberen te verkrijgen, en daarmee nieuw publiek naar Strips hopen te trekken.
Uiteraard zouden we die ene thumb van Waldo er nog onder kunnen plaatsen, maar bij die Spanje-Special komt dat over als een vergissing.
Daarbij is het onze ervaring dat zo'n extra bijdrage aanzienlijk minder aandacht krijgt dan bij plaatsing in een editie van reguliere omvang.
Vandaar dat we ervoor kiezen om ook de afloop van Waldo's verhaal een week op te schuiven.
Naar onze mening is dat uiteindelijk het beste in ieders belang.
12 - Datum: 2012-09-09 19:46 - Afzender: Freezer - e-mail: freezer@home.nl
Onderbreking volgende week of niet... toch kijk ik uit naar je vervolg Waldo.
13 - Datum: 2012-09-09 21:56 - Afzender: waldo
Snik,snik...
14 - Datum: 2012-09-10 00:29 - Afzender: Steven
Trek het je niet aan, Waldo, uiteraard heb je mijn steun. Je stopt je werk in iets en zou dat dan ook graag zonder vertraging gepubliceerd zien zodat je trouwe lezers je verhaal kunnen blijven volgen, wat de uitvluchten in verband met kijkcijfers of de hoeveelheid thumbnails op een pagina ook zijn. Dan maak je er twee pagina's van met de special op de voorgrond en de gewone edities op de achtergrond. Dat zou in ieders belang zijn.
15 - Datum: 2012-09-10 06:39 - Afzender: Henk S
En hoe doe je dat, Steven?
Mail me maar even de benodigde wijzigingen aan scripts, databases en menu.
16 - Datum: 2012-09-10 09:41 - Afzender: Santiago
Het schijnt dat elke grote Special hier met bonje gepaard moet gaan.. Persoonlijk moet ik van bepaalde opmerkingen hierboven toch even flink kotsen. Enerzijds slijm, slijm, anderzijds, droevig, zielig en amateuristisch...

Komt misschien dit allemaal lekker hard aan, maar zo voel ik het wel! Groet, S.
17 - Datum: 2012-09-10 11:17 - Afzender: waldo
Hou je niet van wat leven in de brouwerij, Santi?
Ik leerde vorige week een leuk hollands woord op deze bladzijden: zeikzeggen.
Hier gaan we: er loopt méér dan enkel mijn vervolgverhaal, ik tel er vier.
Bovendien zijn cartoons die op de actualiteit inspelen ook niet gediend met een onderbreking waardoor ze op slag zo to the point worden als de krant van gisteren.
18 - Datum: 2012-09-10 13:20 - Afzender: P.Saiko - e-mail: psaikotik@gmail.com
@ Redactie en bonje: Gezien de discussie hierboven vermoed ik dat de tekenaars over het uitstel in hun reeksen of vervolgverhalen hadden willen discussiëren. (Well duh.) Mogelijk komt dit doordat het een 'verrassing' betreft..

Een discussie als deze is een beetje jammer, omdat bovenop de magere communicatie (en daarop volgende frustratie) de functie van deze thread (commentaar, kritiek, etc.) ondergesneeuwd raakt. Maar hoe je ook staat tegenover deze discussie, flauwe en denigrerende opmerkingen moeten door volwassen mensen toch vermeden moeten kunnen worden?
Ik had me in deze discussie niet willen mengen, ware het niet dat ik graag een vraag aan de redactie die ik in een andere thread (Haasje Over) stelde graag beantwoord zou zien. Dus bij deze nogmaals:

"@ Redactie: Zou er bij mijn pagina Haasje Over, net zoals bij de vorige 2, ook een vermelding van de auteur bij kunnen? Beetje kaal, zo."
19 - Datum: 2012-09-10 15:56 - Afzender: Jamie
@Massagraf: Ik lach me altijd rot om jouw humor ^^ Ik vind het nogsteeds geweldig wat je doet!
20 - Datum: 2012-09-10 16:47 - Afzender: Henk S
Voor ons als redactie was de belangrijkste reden om weer een Spanje-Special te organiseren, het gezapige en in zichzelf gekeerde beeld dat wij al geruime tijd ervaren bij Strips en Forum. Een beeld dat ik bevestigd zie in deze discussie: onze Verkiezings-Special (eindelijk eens een Special waar we een goede respons op hebben gekregen) en de komst van een nieuwe tekenaar krijgen geen aandacht, terwijl het volledig draait om 1 vervolgverhaal dat 1 week uitgesteld wordt.
In intro's bij Strips-edities heb ik meermalen een na-zomerse verrassing aangekondigd, maar enkel Massagraf heeft laten blijken dat hij zich erin verdiept had wat dat zou kunnen inhouden.
Als redactie leveren we grote inspanningen om StripSter interessant en verrassend te maken en houden voor een groot publiek, opdat we onze primaire doelstelling (een podium voor neiuw striptalent) optimaal vorm kunnen geven.
Dat houdt in dat we soms keuzes maken die voor het moment teleurstellend kunnen zijn, maar op de langere termijn gunstig zijn voor de site en de deelnemende tekenaars.
Daarom gaan we proberen om regelmatig Specials te organiseren rond landen of collectieven tekenaars.
We hopen daarmee nieuw publiek en nieuwe tekenaars naar de Strips-edities te trekken.
21 - Datum: 2012-09-10 17:00 - Afzender: Henk S
@P.Saiko: ik had je vraag niet eerder gezien (druk in Breda en vandaag cursus), maar ik heb je naam erbij gezet.
Overigens zal deze Haasje-over op termijn (als ik scripts heb gemaakt voor de Interstrip) ook een Interstrip worden, waardoor de je bijdrage eraan ook terug te vinden zal zijn in je Auteurs-overzicht van Strips.
22 - Datum: 2012-09-10 17:30 - Afzender: Massagraf
@Jamie: daar doe ik het voor :) ty

een paar mooie bijdragen in de kieswijzer, maar ook wat tegenvallers van tekenaars die bewezen hebben beter te kunnen
@Ben: je leest dit niet maar Flippertje wordt langzamerhand een guilty pleasure voor mij, ik zie deze strip in een parallel universum wel een cult-fanbase hebben
@Kip: de leukste bijdrage deze week IMO, arme Bert
@Thijs: de eerste strip heeft eigenlijk wel een best goed punt, ook nummer 4 was goed
23 - Datum: 2012-09-10 17:56 - Afzender: waldo
1 vervolgverhaal? Henk, lees #17: zijn Lemen Voeten, Hocus Pocus Penalty en Haasje-over geen vervolgverhalen misschien?
24 - Datum: 2012-09-10 18:05 - Afzender: dirk
Eerst een bedenking bij de verkiezingsspecial: voor de Belgen/Vlamingen minder interessant: Wilders en Rutte kennen we wel, maar daar houdt het voor 90% van ons op. Ik stel me de vraag of StripSter ooit een special zou maken over Belgische verkiezingen. Zo profileert de site zich toch als in de eerste plaats Nederlands.

Maar toch heb ik met plezier enkele verkiezingsbijdragen gelezen. En inderdaad, die van J.Kippers springt ertussen uit (en Sesamstraat kennen we in Vlaanderen ook). Heerlijke zwarte humor.

@ Massagraf: Je spot hier niet enkel met het CDA en voor mij persoonlijk is deze strip erover.
Ik zou in ieder geval geen loopbaan als politiek cartoonist nastreven (wat je waarschijnlijk ook niet van plan bent); daarbij mag en moet je lachen met partijen en politiekers, maar een zekere neutraliteit is vereist, dwz met iedereen even hard lachen.

Met de Spanje special heb ik geen probleem. Da's eenmalig. Erger zou natuurlijk zijn als voor elke special met de lopende reeksen zou geschoven worden.
25 - Datum: 2012-09-10 18:26 - Afzender: dirk
En de rest van de strips :

@ Tim Duxx: ik haalde eerder aan dat we lang op onze honger bleven zitten, maar nu worden we voor ons geduld beloond. Wat een 'mooie' vertelling! Met de nodige visuele effecten, die hier niet misstaan. Inventief en effectief om de gevoelens te tonen. Beelden zeggen soms meer dan woorden.

@ Waldo: Mooie skeletten; daar moet wat tijd ingekropen zijn.
En nu krijg ik de spanning gepresenteerd, waar ik wat op zat te wachten.
De plaat op p3 lijkt me ontleend uit een beroemde beeldengroep; Steven zal de naam wel kennen. De openingszin op die pagina vind ik wel wat onderkoeld gebracht. Je zwarte man ziet zijn gezellen in hoge nood, dan kunnen de verklaringen wachten tot achteraf.

@ Bart Proost: Goeie gag.
Tekeningen en inkleuring zijn erg goed. Je maakt veel (en goed) gebruik van ingekleurde inktlijnen. Daar begin ik ook net wat mee te experimenteren. Ik zal je platen dus goed moeten bestuderen.

@ Peter Timmermans: ik zie een mooie verwijzing naar Little Nemo in Slumberland.
De songteksten zijn wat onduidelijk door ze zo zwart op wit / wit op zwart te plaatsen.

@ Bert Tacoma: ziet er goed uit.
bekijk de Strips editie van 8 september 2012

pagina | 1 | 2 | 3 | volgende

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=4229&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 8 september 2012

© 2000-2020
StripSter
2020-11-24