zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2020-11-26     10:38

1 - Datum: 2012-03-31 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu

Vijf scenaristen. Vijf scenario-voorstellen. Deze week kunnen jullie het beste voorstel stemmen voor de volgende Interstrip! Jullie hebben de tijd t/m zaterdag 7 april 2012 a.s. om 24.00 uur. Succes!

Hartelijk dank trouwens voor jullie mooie cover-inzendingen!

Deze week helaas het einde van Commissaris Moordenaar. Maar Mimicry is het begin van een nieuwe strip van Gidion van de Swaluw. En we heten een nieuwe tekenaar welkom: Jeroen Nieuwolt alias Jeroniwo: Het is leuk om strips te maken en het wordt nog leuker als ze gelezen worden, aldus Jeroen. Dan ben je bij ons bij het juiste adres!

Op de StripSter-blog schrijft Santiago deze week een recensie over het boek Stripverhalen van Arno van Dijk.

Een prettige zaterdag en de groeten van de StripSter-redactie.
2 - Datum: 2012-03-31 14:51 - Afzender: dirk
Alvast mijn complimenten voor de cover van Freezer. Ik herken alle "StripSter helden".
Verder commentaar volgt later.
3 - Datum: 2012-03-31 16:16 - Afzender: Niquicho
@Freezer: toffe cover
@Peter en Matthias: Dank voor al die weken van grafische uitspattingen en heerlijk absurdisme
@Jeroniwo: welkom op StripSter!
@Jos: goede grap!
@Haman: mooie verzuchting.
@Joost: stuk voor stuk geslaagd!
@Rob: spijker op zijn kop over het comazuipen
4 - Datum: 2012-03-31 16:31 - Afzender: Martha
Waar moet je stemmen voor de interstrip? Komt er nog een apart topic voor?
5 - Datum: 2012-03-31 17:54 - Afzender: Rob Brandon
@Freezer: Geweldige cover, origineel idee al die stripfiguren van de StripSterren.
Aktu mannetje staat er goed op als superheld,
weer wat anders dan het grijze driedelige kostuum waar ik hem altijd in afbeeld.
@Jeroniwo: Een nieuwe ster, welkom op de site. Leuk ventje met zijn grote flaporen en aardige grappen.
@3Drender & Steven Van Dyck: Mooi weergegeven, die wezens palmbomen, en grijze schaduwen, het is duidelijk dat de wezens niet veel goeds van plan zijn, ik ben benieuwd naar het vervolg.
@Hansha: Mooie cartoon.
@Joost Eijkholt: Nou, in het zichzelf van het leven beroven zijn die dieren ook geen geluksvogels.
@Niquicho: Dank je voor je waardering van mijn comazuipen stripje.
6 - Datum: 2012-03-31 19:22 - Afzender: Rodney
@Martha: Aparte topic is aangemaakt.
r-comics.nl/
7 - Datum: 2012-03-31 21:16 - Afzender: Steven
@Ben: het is een beetje veranderlijk maar de laatste tijd is het toch pannenkoek. Bij je laatste kader had je de ballon van Flippertje over het onderlichaam van de vrouw moeten plaatsen, dan had hij nog in het vakje gepast. Werk met een voorschets in potlood. Helaas vrees ik dat Ben het Commentaar niet volgt...
@Jeroniwo: jij bent duidelijk goed in het tekenen van materiële context. Je moet nog wat werken aan het omzetten van soms erg realistische situaties naar cartoonstijl. Sommige zaken zoals de sloep of het computerscherm zijn uiterst gedetailleerd (misschien wel té) terwijl andere kaders een erg summiere achtergrond en een halfslachtige inkleurmethode hebben: werk je nu met schaduwen of niet? Waar je het wel doet, zitten ze prima.
@Omaik Neiv & Olivier Rieter: onderhoudend verhaal, laat ook het decor nog wat meer een rol spelen want nu lijkt het iets te vaak om "pratende hoofden" te gaan, alsof we een taalboek Engels aan het lezen zijn. Als je het in scène zetten hier belangrijker vindt dan het verhaalritme (waar Dirk al opmerkingen om maakte de vorige weken) dan moet je ook meer in detail treden dan nu, met 80 procent praktisch lege achtergronden. De figuren zijn dan wel weer mooi getekend.
@RobMolle: probeer eens een ander lettertype, dit gemobineerd met een rode kleur is niet bevorderlijk voor het lezen. Het kan zijn dat dit op papier beter meevalt en dat je je platen voor het computerscherm moet afzwakken. Als je je strip aan de man brengt, doe dan meteen ook de moeite om hem eens te laten corrigeren op dt-fouten. De stijl is wel merkwaardig, het plaatje van Beijing op p.5 ziet er wel mooi uit.
8 - Datum: 2012-03-31 21:38 - Afzender: Freezer - e-mail: freezer@home.nl
Nog bedankt voor de reacties! En... de eerste aanvragen van DC en Marvel zijn al binnen :)
Deze week weer prachtige strips en cartoons.... om van te genieten! (daar kan geen weekblad tegen op)
9 - Datum: 2012-03-31 22:22 - Afzender: Massagraf
Bijzonder goede editie deze week.

@Freezer: Prachtige cover, geen woorden voor. Waarschijnlijk de beste StripSter bijdrage die ik tot nu toe ben tegengekomen.
@Jeroniwa: Erg goede binnenkomer! Hopelijk krijgen wel elke zaterdag nog veel te zien van de gewone man, want dit is duidelijk een striptekenaar met ervaring.
@Hansha: Gefeliciteerd met #200
@Joost: Ah, creatief met zelfmoord, heerlijk.
10 - Datum: 2012-03-31 23:33 - Afzender: marz
@Een volle editie met weer een hoop lolligheden, je zou het zo niet zeggen als je in de ochtend om je heen kijkt, maar de Nederlanders zijn toch een enorm gevat volkje. Waarschijnlijk komt dit grollen volkje pas echt in de avond tot hun echte roeping van het leven, het maken van kletsendijers, lachsalvo's en moppentrommels...

Eerst maar de meer serieuze bijdrages, hoewel.., het duo @ Peter Brutin & Matthias Cruyssaert spelen een absurd hoog spel met een fantastisch slot. Sterk in beeld gebracht dat ontdoen van de maskers. Bedankt heren voor dit artistieke vuurwerk. Laat het hier ajb weten waar en wanneer er van deel 2 kan worden genoten!.
Dan de mannen met gevoel voor humor:
Een nieuwe aanwinst, @Jeroniwo, Santi heeft wat mij betreft ook meteen het sterkste kadertje uit de serie gehaald.
Strook 4 komt mij ook persoonlijk het sterkst over. Ik zie liever grappen van het kaliber die Joost Eijkholt maakt. En ook daar vind ik strook 4 het sterkst. Rob Brandon, strookje 2, geslaagde punchline. Die punchline kan ik maar niet vinden bij de plaat van @Maikel Verkoelen, terwijl het idee toch een hele goeie is. Over alle niet genoemde grappen wens ik verder niet te corresponderen.
@Gidion van de Swaluw , had me voorgenomen niets meer over dit werk te zeggen, totdat Gidion op dit forum zou reageren, ik neem tenminste aan dat hij hij wel mee lurkt op dit forum, maar toch het is 1 van de weinige bijdrages die niet solliciteert naar een snelle lach en het figuurtje dat hij nu heeft gepost heeft meteen mijn sympathie, het is wachten op een reactie of gewoon tot volgende week tot een nieuw plaatje.
@RobMolle. Nog een bijdrage met een verhaal. Ik volg het, maar met pijn in mijn ogen. De bijwerkingen die ik ook ken met het gebruik van de substantie van de gelijknamige titel, die lijkt mij geslaagd, de titel.

Nog bedankt Rob voor je originele commentaar

En werk ze maar weer mannen, hoe zou het zijn met MaCo?
www.youtube.com/watch?v=7mEjmWnihrc
11 - Datum: 2012-04-01 11:32 - Afzender: dirk
@ Peter en Matthias: een waardig einde voor de knappe strip.
Ik ben vooral gecharmeerd door het tekenwerk en vooral de inkleuring. Knap werk. Het verhaal zat goed ineen, had enkele knappe vondsten, maar was uiteindelijk te absurd naar mijn smaak. Maar dat is een persoonlijke smaak.
Oh ja, zielig einde voor dat blok.

@ Jeroniwo: De tekeningen zijn goed. Ze ogen bijna professioneel. Bijna zeg ik, ik verwijs bvb naar die cartoon met het hunnebed. Daar is alles wat te stijfjes.
De pointes mogen sterker. Die met de Titanic vond ik nog de beste.

@ Ben (en Steven): Over pannekoek val ik niet (is trouwens een belachelijke regel). Gewonne stoort me meer. Steven heeft gelijk wat betreft de laatste tekstballon. Het zonder schets tekenen gaf trouwens nog een vreemd effect: de puntjes boven wedstrijdje.

@ Omaik en Olivier: Damned! Net nu ik dacht dat er wat intrige in het verhaal kwam...
Als het zo bedoeld is, is het knap, ons zo nieuwsgierig houden.
De dansscènes zijn mooi neergezet. Als ik aan een middeleeuws lied denk, denk ik niet aan Danny Boy. Jullie hadden eventueel eens bij Sting kunnen gaan neuzen.

@ Maikel: weer een goeie, voor de aandachtige kijker.

@ Gidion: erg mooie tekeningen. Spijtig dat we maar 2 platen (= 3 kadertjes) krijgen. Is wat weinig om in een verhaal te komen.

@ Marz en Steven: Bizar. Verwijzing naar Alice in Wonderland, dat konijn?
Mooie letters AAAHH.

@ Joost Eijkholt: mooie reeks. zwarte humor.
De giraffenek had nog wat langer gemogen.

@ Thijs Hannaart: Beetje goedkope woordgrapjes. De laatste is wel goed: goede j8.

En natuurlijk de knappe cover van Freezer. Mooie pastiche.
12 - Datum: 2012-04-01 11:39 - Afzender: marz
@Dirk, bedankt, volgende pagina nog een stukje absurder en dan de ontknoping en daarna alle opmerkingen, zeker een aantal leerzame van jou, oppoetsen en met luxe laten inbinden. Ik stuur je terzijnertijd zeker een exemplaar op, maar, moet je me toch die van Maaikel is uitleggen????....
13 - Datum: 2012-04-01 11:55 - Afzender: P.Saiko - e-mail: psaikotik@gmail.com
@ marz: Bigfoot met een rolletje WC-papier: Bigpoop?
14 - Datum: 2012-04-01 11:56 - Afzender: dirk
@ Marz: kijk eens wat Bigfoot (aka big poop) in zijn hand houdt?!
15 - Datum: 2012-04-01 12:18 - Afzender: Eric
Weer enkele mooie dingen deze week.
@Freezer een van de mooiste covers die hier ooit te bewonderen waren.
@Ben ik weet niet of je ooit hier het forum leest, maar heb het gevoel dat je niks met de opmerkingen doet. Ik ben zelf niet zo’n taal fetisjist, maar het valt hier wel erg op. Ik vind het gebrek aan afwerking echter erger. Lijntjes die niet aansluiten, of door het kader heen lopen, slordige kaders, etc..
@Peter + Matthias Jammer dat het ten einde is. Ik heb genoten van de schitterende tekeningen en het absurde verhaal. Hoop snel op meer.
@Jernoniwo Goede nieuwkomer. Lekkere heldere tekeningen. De clues zijn niet altijd even goed.
@Omaik+Olivier Persoonlijk hou ik niet zo van deze klare lijn, maar het is wel goed gedaan.
@RobMolle ik kan hier maar niet aan wennen. Ik vind het lettertype ook erg onduidelijk. Vooral in de oranje tekstvakken is het slecht te lezen.
@Maikel Mooie plaat weer, moest goed zoeken naar het idee er achter.
@Gideon Weer mooie tekeningen, maar zoals Dirk als schreef, te weinig platen om er echt in te komen.
@3DRender+Steven Weer mooie aflevering, ben benieuwd naar het vervolg. Tussen al het cartooneske tekenwerk een welkome afwisseling. Zit alleen een beetje met de continuïteit tussen het 1e en 2e plaatje betreffende de handen.
@Joost Weer enkele sterke kartoons.
@Thijs Ik vind ze deze week niet zo heel sterk.
16 - Datum: 2012-04-01 18:57 - Afzender: Martin van der Schuijt
Er miste nog een plaat van RobMolle. Deze heb ik nog toegevoegd.
17 - Datum: 2012-04-01 19:54 - Afzender: jeroniwo - e-mail: jeroniwo@hotmail,com
Ha collega tekenaars, bedankt voor jullie warme ontvangst en opmerkingen bij mijn strip.
Het is leuk om commentaar te ktijgen van liefhebbers en kenners.
18 - Datum: 2012-04-01 21:46 - Afzender: marz
@Psaiko@DIrk, yep, dat rolletje wc papier was me niet ontgaan. Goed, ik begrijp dus wat er staat, maar kan er niet om lachen, mijn probleem, dat en een tekort aan neuro-transmitters, poor lonesome me:-)
19 - Datum: 2012-04-02 20:11 - Afzender: hansha - e-mail: hansha@wxs.nl
Was dit alweer de 200ste cartoon voor StripSter, ik was eigenlijk benieuwd wanneer ik de eerste heb gemaakt. Weten de mensen van het eerste uur dat nog??
Zelf dacht ik in 2002????

Hansha
hansha.weblog.nl
20 - Datum: 2012-04-02 22:34 - Afzender: Eric
Hansa,

Zie link.
www.stripster.eu/?/scripts/strips_pagina.php?id=383&titel=Strips%20Hansha:%20Cartoons
21 - Datum: 2012-04-03 09:13 - Afzender: Rob Brandon
@Hansha: Gefeliciteerd met je 200ste Hansha Mannetje, ik zit met Aktu mannetje, momenteel op 110
bekijk de Strips editie van 31 maart 2012

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=4140&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 31 maart 2012

© 2000-2020
StripSter
2020-11-26