zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2020-04-02     00:41

pagina | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | volgende

51 - Datum: 2011-03-10 14:14 - Afzender: Pedro
Very nice! Maakt niet uit dat het hoofd scheef is dat is de mijne ook en die van Jos helemaal! Erg kicke allemaal
52 - Datum: 2011-03-10 15:18 - Afzender: MaCo
@Jos: tss, jij bent pas een he-le lelijke vrouw.
@Pedro: x!
53 - Datum: 2011-03-12 19:22 - Afzender: Steven
@Maco: ik ken nog tekenaars die het moeilijk hebben met het zien van symmetrieproblemen in hun werk, zelfs als ze schitterende plaatjes kunnen neerzetten. Bij frontale aanzichten lukt je truc wel, maar die komen echter zelden voor in een verhaal met meerdere personages.
54 - Datum: 2011-03-12 19:36 - Afzender: MaCo
@Steven: Het werkt ook bij complexere houdingen/aanzichten en meerdere figuren, probeer maar. Je ziet je tekening weer even voor het eerst, waardoor de verhoudingen opnieuw beoordeeld kunnen worden.
55 - Datum: 2011-03-12 23:04 - Afzender: P.Saiko - e-mail: psaikotik@hotmail.com
De spiegel-truc werkt altijd. Ik vermoed dat Steven je oplossing bedoelde (nieuwe kaak door tegenoverliggende kaak te spiegelen), die enkel werkt bij frontale aangezichten...
56 - Datum: 2011-03-13 00:06 - Afzender: Gerben
Nog een reden om het aan te schaffen..met programmaatje SAI Paint Tool (pc users only) kun je met 1 druk op de toets beeld flippen. Ben bekend met het fenomeen! ;-)
www.redbubble.com/people/gerbart
57 - Datum: 2011-03-24 09:08 - Afzender: Gerbs
Een jonge spruit, een klas schreeuwende pubers, een echtgenoot die aandacht eist, en een tekentalent wat zich moet uiten... lijkt me genoeg stof voor een heel leuk autobiografisch stripje!
58 - Datum: 2011-03-24 10:45 - Afzender: MaCo
Zit zeker in de planning! Naast een stripje voor P@per (tnx Wallie!), het uitgeven van Titus Brandsma (trage opdrachtgever, grr) en mezelf ontwikkelen met 'de Walkure' strip. Meer volgt!
59 - Datum: 2011-03-31 10:41 - Afzender: Santiago
Mooi en lief getekend..., dat kun je wel! Ga zo door. Groetjes, Santi.
60 - Datum: 2011-04-07 11:11 - Afzender: Hans
Goede en geestige opbouw naar de "cliffhanger", die maakt nieuwsgierig naar de volgende aflevering.
Vlot autobio schetswerk.
61 - Datum: 2011-04-24 11:38 - Afzender: Steven
Mooie illustraties bij dit verhaal. Wel een spatie laten tussen (de)'s wereld's en de('s) nachts...
62 - Datum: 2011-04-25 18:26 - Afzender: MaCo
'Mijn' dierenwinkel is op het journaal! Wegens het verkopen van kuikentjes voor pasen. Een schandaal volgens de dierenbescherming. Hm, wat zouden die te zeggen hebben over mijn geit en eekhoorntje... :)

@Steven: De spellingscontrole schiet er idd wel eens bij in.
63 - Datum: 2011-04-28 13:53 - Afzender: Eric
En wat neem je mee in je koffertje?
64 - Datum: 2011-04-29 21:01 - Afzender: MaCo
Hm, I see your point. Volgende week dan maar...
65 - Datum: 2011-05-11 21:09 - Afzender: MaCo
morgen staat ie er, echt!
66 - Datum: 2011-05-19 07:05 - Afzender: Martin van der Schuijt
Bone is ook 1 van mijn favorieten. Een grote inspiratiebron.
67 - Datum: 2011-05-19 10:33 - Afzender: Eelco Koper - e-mail: kopercomics@yahoo.com
Ik ben met Bone gestart vanaf Bone #21 en heb zelden zo'n geweldige comic gelezen. Deze staat op mijn ranglijst tussen Cerebus en Strangers in Paradise.
www.powerbeastadventures.com
68 - Datum: 2011-05-19 12:15 - Afzender: Steven
Gek dat dit in Disney verschenen is, want er komt op het einde wel wat bloederig geweld bij kijken. Ik heb de ingekleurde versie maar nog niet de later bijgemaakte albums. De invloed van Bone is duidelijk te merken, zelfs bij tekenaars die hier al op StripSter langsgekomen zijn. Bijvoorbeeld in onderstaande link, maar dan wel op een ondeugende manier, jullie zijn gewaarschuwd.
www.stripster.nl/strips/pagina.php?id=6057&p=6
69 - Datum: 2011-05-19 12:32 - Afzender: MaCo
Dat stripje kon ik idd erg waarderen :). Disney heeft niet alles opgenomen voor zover ik weet, en in het begin is het verhaal nog heel onschuldig. Zelfs de rat creatures zijn dna nog niet eng. Ik ben begonnen in Razl, maar dat verhaal heeft me nog niet weten te bekoren. Jammer. Kent iemand die serie?
70 - Datum: 2011-05-20 09:48 - Afzender: P.Saiko - e-mail: psaikotik@gmail.com
Ik ken Razl wel, maar heb het zelf nooit aangeschaft. Dus kan er niks zinnigs over zeggen. :)

Maar....Bone, damn wat een smakelijke comic. Ik heb zelf ook de bijbelversie, de dikke zwart-wit-klapper. Met voor mij één van de meest memorabele komische momenten omtrent quiche. Stupid, stupid rat creatures, indeed. Toevallig heb ik de afgelopen weken nog zitten twijfelen hem nog eens te lezen, maar heb ook nog zo veel andere dingen die ik nog niet gelezen heb, dus tja.
Zelf was ik eerst aan Cerebus begonnen, voordat ik Bone las. En het zijn toch 2 compleet verschillende verhalen. Als totaal vind ik Bone ietsje beter, maar menig 'hoofdstuk' van Cerebus vind ik dan weer beter dan het totaal of de totale Bone.. Als dat nog te volgen valt..

Aaaaanyway, om uiteindelijk nooit genoeg lof te zingen over Charles Vess... De Bone-prequel Rose is trouwens ook één van mijn favoriete comics. De uitwerking van karakters, redenen en gevoel hierin zijn al verschrikkelijk goed (De scene met de jachthond, zalig), en de tekeningen van Vess zijn zoals altijd subliem. Wat kan een mens nog meer willen?
71 - Datum: 2011-06-02 11:23 - Afzender: MaCo
Hij staat er!

@P Saiko: Rose, ook super. Zelfs de inkleuring!
72 - Datum: 2011-06-02 11:41 - Afzender: Gerben
Mijn vriendin was er ook helemaal verzot op, persoonlijk had ik er minder mee, al vond ik het wel lekker getekend. Zij hield het ook voor gezien toen een andere tekenaar het overnam. Denk dat het vooral ook aansloeg bij meiden vanwege de hoge aaibaarheidsfactor vd characters gecombineerd met fantasy elementen.
www.gerb-art.com
73 - Datum: 2011-06-02 23:08 - Afzender: P.Saiko - e-mail: psaikotik@gmail.com
Damn, wat is me dit nu toch? Eerst komt Bone langs, nu Elfquest... waarvan ik meerdere delen heb verslonden (dat moet tijdens de lagere school geweest zijn).
@ Gerben: en toch ben ik geen meisje, en ben ik dat ook nooit geweest.. (Maar om Bo Burnham te citeren: de gemiddelde mens heeft precies 1 eileider..... Dus, wie weet?)
Ik vond het verhaal aardig en was toen al fan van trollen (en later van de halfbloed..), dus die reeks lag me wel. Zodra het weer kon weer boekjes aanschaffen, mooie tijd. Maar ik ben afgehaakt toen het verhaal (zelfs voor continuing comics) heel uitgesponnen begon te geraken (Iets nadat dat vloeibare stenen ei voorbijkwam). Maar er gaat geen seizoen voorbij of ik kijk bij de lokale strip- en comicspusher (Aelix, Den Haag) mijmer of ik de reeks toch niet opnieuw zou oppakken...

@MaCo: Vess' Midsummernight's dream samen met Neil Gaiman is ook zo'n hoogtepuntje. Recent aangeschaft, eigenlijk van een ander kaliber en andere stijl, maar wie weet toch het waard om te pluggen: Bayou. Mooie prenten en inkleuring, bizar verhaal in de VS met de rassenproblematiek van meerdere decennia geleden, met voodoo, sprekende dieren (Broer Konijn!), enge vijanden en als hoofdrolspelers een lief klein meisje en een grote groene ghoul. (Even kijken of ik een linkje vind...)
www.thingsmeanalot.com/2009/08/bayou-vol-1-by-jeremy-love.html
74 - Datum: 2011-06-09 10:30 - Afzender: Marloes
Maaike, Dit meisje met haar klasgenoten steelt echt mijn hart! Je weet het.... ik ben minder van de fantasy en de stoere strips..... Dat vind ik vooral heel knap en mooi. Alle plaatjes van deze week vind ik echt super leuk :) en guitig. Ik hou van strips die cynisch wat zaken op de hak nemen!
75 - Datum: 2011-06-09 11:10 - Afzender: MaCo
Tnx! Schrijf jij de verhalen voor me ;)?
de actuele blog van MaCo

pagina | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | volgende

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=3853&page=3&titel=Forum: Blog MaCo op donderdag

© 2000-2020
StripSter
2020-04-02