zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2020-10-24     01:51

1 - Datum: 2010-06-05 00:10 - Afzender: De redactie
StripSter viert dit jaar zijn tiende levensjaar, welk moment is er beter om dit te vieren dan de geweldige stripbeurs te Haarlem? We hebben al onze tekenaars opgetrommeld om er een special van jewelste van te maken. Door de problemen die we hadden met malware lijken veel tekenaars echter terug te schrikken voor StripSter. Daardoor valt het aantal inzendingen tegen. Maar we willen de pret niet drukken, daarom: wie alsnog een bijdrage wil leveren aan het thema 10 Jaar StripSter is ook komende zomermaanden welkom.
We hebben alvast een nieuwe tekenaar: David James. Vel uw Oordeel!
2 - Datum: 2010-06-05 17:49 - Afzender: Richard
Hieronder even een opsomming per tekenaar:

Martin van der Schuijt: Hele mooie cover, vooral op het gebied van schaduw en kleurgebruik, ben niet anders van je gewend.

Santiago Martin: Jou stijltje vind ik altijd zo apart (de losse lijntjes) en moet altijd zeggen dat ik onder de indruk ben van je manier van inkleuren. Door stripster krijgen stripfiguren inderdaad een kans om zich te bewijzen.

Rob Brandon: Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik van deze tekening minder onder de indruk was, vergeleken met je ander werk. Hier en daar merk ik namelijk wat schoonheidsfoutjes op het gebied van anatomie.

Wat betreft het aktumannetje, de 2de strip is echt goed gepast voor in de krant, goed doordacht.

TzeTingChao: Zeer leuk getekend, alleen het is niet echt mijn stijl. Misschien was hij ook meer tot uiting gekomen als je hem had ingekleurd? (tekening 10jarig bestaan). De andere strip begrijp ik de gedachte niet achter.

Hansha: Er mist een woord in je tekst. Ik neem aan dat je bedoeld: 's nacht denk ik ik kan het, doordat ik het wil. En overdag kan ik het niet omdat ik erover na wil denken. Voor de rest moet ik wel zeggen dat ze niet altijd even sterk zijn. Maar deze vind ik dan wel weer even eentje waar ik echt bij stil sta:)

David James: De grapjes zijn vrij simpel. Maar! Door de uitdrukking in de gezichten van je figuurtjes komt de grap toch zo over dat hij wel boeit. Ook je eigen tekenstijl heeft daar een aandeel aan.

José Pereira: Dit is de eerste keer dat ik Lennard en Gilbert lees. Ik keek even op je profiel en zag dat je er meer had gemaakt. De strip is erg leuk:) Zal ze eens even wat vaker doorlezen, ziet er namelijk erg leuk uit.
AaaRGh: Ze zijn weer van sterk niveau, vooral de 2de moet ik zeggen. Ik heb me doodgelachen hier!

Bas de Ruiter: Peter Pan Complex, vrij goed doordacht deze 2 stripjes. Zie toevallig dat je sinds vorige week 40+ hebt geplaatst. Origineel bedacht en leuk om te lezen.

Juul: Hahaha, Juul de humor die je hebt, ik weet niet waar je het weghaalt. Vind het soms wel erg ver gaan, maar heel stiekem vind ik het ook erg grappig. Ga zo door, maar zou er wel even een 18+ rating op zetten.

Drick: heel goed gevonden deze grap.

Voor de rest ga zo door tekenaars! Leuke inzendingen deze week.

Gr. Richard

3 - Datum: 2010-06-05 19:45 - Afzender: Santiago
@Richard: Bedankt voor je reactie. Ben jij Richard Bos? Als dat zo is, is je stijl (Slag om Leeuwarden) ook "apart". Eh..., ik bedoel: Leuk! Ruimtelijk efect die open kaders. Valt me op dat je figuurtjes vier vingertjes hebben...
@Martin: Mooie cover + mooi spel schaduw en licht. Alleen zou ik 't perspectief van de stripster anders hebben gedaan, ik bedoel, niet zo pal van voren... En willicht meer verweven in de tekening, half begraven tussen puin, stof en rotsen van die catacombes; da's natuurlijk m'n persoonlijke mening... Maar nogmaals, 'n vette tekening!

Groet, S.

4 - Datum: 2010-06-05 20:02 - Afzender: Steven
@Santiago: dat ziet me er eerder Richard Snijder uit.
5 - Datum: 2010-06-05 21:20 - Afzender: Rob Brandon
@Martin: Allereerst mijn complimenten voor je cover. Mooie Zwart bruin rood geel kleuren.
@Santiago: Hier een voorbeeld hoe een simpele tekening door originaliteit kan uitblinken (afb. 4): Slechts een zwart vlak met twee stipjes en balloons: “Hoera ik ben 10 jaar!!” en “Stel je niet aan, mijn broer is 19 miljard jaar oud” vind ik bijzonder goed gevonden.
@Vick: Mooie tekening maar de enorme hoeveelheid tekst in de grote balloon nodigt niet uit tot alles lezen.
@Juul: Goede kop van Osama Bin Laden.
Ook dit keer een aantal tekenaars terug van weggeweest: Richard Snijder, Richard Bos & Alexander Russchen (Slag om Leeuwarden 3) en José Pereira (Lenard & Gilbert)
@En een nieuwe: (David James) Leuke cartoons.
Ook heb ik het interview met Yvonne Vetjens gelezen, veelzijdig talent die hele mooie dingen maakt.
Ik ben momenteel een realistische strip aan het voorbereiden maar omdat het nog wel enige tijd kan duren voordat deze klaar is komt er binnenkort eerst een andere strip van mij (Oud werk) met toevoeging van een nieuwe plaat (pagina).
6 - Datum: 2010-06-05 21:56 - Afzender: Richard Snijder
Ja mensen, ik heb commentaar gegeven dit keer:P

7 - Datum: 2010-06-06 09:32 - Afzender: Henk Nijenhuis
Mijn favo's deze week zijn: Vick, José, AAaRGh, Juul, Michel en de mannen van Mudhoen.
8 - Datum: 2010-06-06 21:02 - Afzender: Santiago
@Richard Bos: Mijn reactie 2 is/was voor je bestemd...
@Rob: Dank je voor je reactie. Je Aktu-mannetje is ook erg leuk, vooral die uitdrukking/pose tweede kader, eerste strip. Grappig ventje! Ik bedenk net dat het wellicht leuk is om 'm 'n huisdier mee te geven, heb je daar al over nagedacht?! Een soort gesprekspartner. Nogmaals, niet echt dringend, maar misschien toch leuk...

Groet allen, S.

9 - Datum: 2010-06-06 21:31 - Afzender: Rob Brandon
@Santiago: Bedankt voor je suggestie. Een huisdier voor het AKTU mannetje is misschien wel een leuk idee, een hondje of katje. Maar de eerstvolgende stripjes nog niet, denk ik
10 - Datum: 2010-06-06 23:46 - Afzender: José Pereira
@ Richard & Henk, thx voor jullie complimenten!

Leuke inzendingen, deze week, ik heb moeite om er een favoriet uit te halen... Even kijken: AAaRGh vind ik altijd leuk. en Metin Seven levert ook vaak leuke strips, zeker deze week is het goed geslaagd.

Hmm... Henk Nijenhuis, dan maar..? Of Richard & Alex..? Michel den Hamer, misschien...? Decisions, decisions...

Weet je wat? Ik ga voor nieuwkomer David Jones. De gags vind ik niet zo sterk, maar zijn tekenstijl/kleurgebruik kan me zeker bekoren. Het oog wilt tenslotte ook wat. Voila!

11 - Datum: 2010-06-07 12:18 - Afzender: Santiago
@Rob: Ik dacht meer aan een papegaai. Denk er rustig over na... Groetjes, S.
12 - Datum: 2010-06-07 12:31 - Afzender: Drick
@Richard: Dank. Altijd leuk om te lezen.
13 - Datum: 2010-06-07 14:37 - Afzender: Vick
@Rob: Bedankt voor je reactie op mijn inzending. Het is inderdaad een balloon met wat meer tekst, maar soms ontkom je daar niet aan. Het is een gedicht over strip, geïnspireerd op een gedicht van Jules Deelder en hoort zo achter elkaar te staan. Je aktu-mannetje is leuk, echt zo'n ouwe lul met een belerend vingertje. Je zou eventueel nog meer karikatuur in het tekenwerk kunnen brengen en omdat je 'm niet inkleurt misschien werken met arcering. Maar dat is uiteraard persoonlijk.
14 - Datum: 2010-06-07 15:29 - Afzender: De redactie
Omwille van de naderende stemperikelen hebben we een oud stripje van Lenard en Gilbert, "de LBN" van onder het stof gehaald. Er lopen nog veel karakters in rond waarvan de houdbaarheidsdatum nog niet vervallen blijkt. En er is iets met een vis... wie vindt het?
15 - Datum: 2010-06-07 15:56 - Afzender: Henk Nijenhuis
Gave strip José! ...en die vis: zullen de karakters van mudhoen zijn op pag 10:-)
16 - Datum: 2010-06-08 10:23 - Afzender: José Pereira
Leuk!

De strip dateert uit 2003, kort na de val van Balkenende I, kun je nagaan... Toch vind ik de strip vandaag nog actueel, wat laat zien dat sommige dingen nooit veranderen :)

Enne.., Henk.. je antwoord is helaas onjuist ;)

Weet je wat, ik maak er meteen een klein prijsvraagje van:
Ergens in het verhaal zit het bekende Mudhoen-visje 'verstopt', de vraag is: waar..? Stuur je antwoord naar: visje@insomniacomics.com

Onder de inzenders verloot ik: 1 L&G mouse mat, en een set van 3 gesigneerde L&G printjes.

17 - Datum: 2010-06-10 11:32 - Afzender: De redactie
Om de verkiezingen van gisteren nog wat te herdenken heeft Gerben den Heeten nog een plaatje laten toevoegen!
18 - Datum: 2010-06-10 15:20 - Afzender: Rob Brandon
@Gerben: Ja, ja, Die VVD ers denken ook: “Na deze overwinning bewaren we het lekkerste stukje vlees voor het laatst.” Ja, je hebt er weer wat moois van gemaakt Gerben!
19 - Datum: 2010-06-12 19:46 - Afzender: AAaRGh...
@ Richard: ik was op vakantie, dus lees je feedback nu pas.
Bedankt voor zoveel positieve commentaar!

www.aaargh.be

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=3703&page=1&titel=Forum: Het Oordeel, 5 juni 2010

© 2000-2020
StripSter
2020-10-24